Chorvátsko  
   chorvátsko    I    dovolenka    |    mapa    |    doprava    |    zájazdy    |    lyžovanie    |    travel      reny  
 
chorvatsky pozdrav  

FAQ - často kladené otázky

 
CESTOVNÁ KANCELÁRIA:
Sociálne siete
Katalóg Chorvátsko 2013
Zákon 281/2001
Zákon obstaraní zájazdu
Cestovné kancelárie
Chorvátske CK
FAQ - časté otázky
Navigácia: Chorvátsko > Cestovná kancelária > Často kladené otázky  
 
Často kladené otázky a odpovede na ne. Než začnete vytáčať telefónne číslo aby ste sa opýtali na to či ono, skúste sa najprv pozrieť v nižšie uvedenom zozname, či tá vaša otázka nie je jednou z nasledujúcich:


1, Odoslal(a) som zo stránky Renytravel požiadavku a prišlo mi potvrdenie rezervácie. Je to už záväzné ?
2, Čo ak mi nevyhovuje zaslaná ponuka ?
3, Kedy je rezervácia pobytu záväzná ?
4, Môžem si vybrať konkrétnu hotelovú izbu (apartmán) či jeho polohu ?
5, Sú všetky izby (apartmány) v konkrétnom zariadení rovnaké ?
6, Čo je potrebné vyplniť v zmluve medzi mnou a CK ?
7, Ktoré moje osobné údaje sú potrebné k vyplneniu zmluvy ?
8, Sú moje osobné údaje v bezpečí ?
9, Ako môžem zmluvu podpísať ?
10, Pošlete mi originál zmluvy poštou ?
11, Kedy musím za pobyt zaplatiť ?
12, Musím zaplatiť hneď celú sumu ?
13, Čo ak som nestihol(a) uhradiť sumu do termínu splatnosti uvedenom na zmluve ?
14, Čo ak som zaplatil(a) za pobyt po prepadnutí rezervácie a izba už nie je k dispozícii ?
15, Ako môžem platiť ?
16, Na základe čoho platím za pobyt ?
17, Aké budem mať potvrdenie o platbe ?
18, Čo ak som uhradil sumu za pobyt so zlým variabilným symbolom ?
19, Čo ak som stratil zmluvu ?
20, Za pobyt som zaplatil(a), zmluvu podpísal(a), čo ďalej ?
21, Čo mi ešte pred pobytom pošlete?
22, Ako mi budú doklady na cestu doručené ?
23, Kedy dostanem doklady na cestu ?
24, Čo ak niekto z ľudí na zmluve nemôže cestovať ?
25, Čím sa preukážem na mieste dovolenky ?
26, Čo ak stratím voucher alebo si ho zabudnem zobrať na cestu ?
27, Kedy a odkiaľ je odchod autobusu ?
28, Čo ak autobus mešká ?
29, Aké cestovné doklady potrebujem ?
30, Môžeme si objednať aj počasie? :)
31, Kedy sa môžem ubytovať ?
32, Môžem sa ubytovať skôr ak autobus príde do strediska skoro ráno ?
33, Bude ma v hoteli / stredisku čakať delegát ?
34, CK Reny Travel je poistená proti úpadku ?
35, Môžem zájazd stornovať - zrušiť ?
36, Ak musím zrušiť zájazd z vážnych zdravotných dôvodov, vrátite mi peniaze ?

1, Odoslal(a) som zo stránky Renytravel požiadavku a prišlo mi potvrdenie rezervácie. Je to už záväzné ?

Keď vám na mail príde automatické "potvrdenie rezervácie" po odoslaní vyplneného formulára na ubytovanie, je to len nezáväzné potvrdenie toho, že sme Vašu požiadavku skutočne obdržali a pracujeme na jej vybavení. Budeme Vás kontaktovať a pošleme Vám aktuálne ceny, napíšeme dokedy je požadované ubytovanie pre vás rezervované a ako treba postupovať ďalej, aby sa požadované ubytovanie stalo "záväzným".

2, Čo ak mi nevyhovuje zaslaná ponuka ?

Ak Vám zaslaná ponuka nevyhovuje a máte inú predstavu o cene, type ubytovania, vybavení, polohe alebo iných parametroch, odpovedajte na zaslaný mail alebo zatelefonujte nám a upresnite Vaše požiadavky. Podľa Vášho doplnenia doladíme ponuku tak, aby Vám vyhovovala čo najpresnejšie.

3, Kedy je rezervácia pobytu záväzná ?

Aby sa rezervácia ubytovania (a iných služieb) stala záväznou,

1, CK RenyTravel vám musí potvrdiť, že požadované izby sú k dispozícii a má ich pre Vás rezervované
2, Vy ako objednávateľ musíte potvrdiť požiadavku podpisom zmluvy a zaplatením ceny za pobyt.

Niekedy je potrebná rýchla reakcia a Vy práve nemusíte mať možnosť podpísať a poslať zmluvu obratom, ale urobíte platbu za pobyt prevodom cez internetbanking alebo vkladom na náš účet. Takýto postup považujeme za akceptovanie našich zmluvných podmienok a rezerváciu Vášho pobytu je záväzná. Podpísanie zmluvy (papierovanie) môžeme vyriešiť aj dodatočne, keď na to budete mať príležitosť.

4, Môžem si vybrať konkrétnu hotelovú izbu (apartmán) či jeho polohu ?

Zásadná veta, ktorá je vždy platná znie: "prideľovanie konktérnych izieb je vo výhradnej kompetencii hotela". Platí to ako pre hotelové izby, tak aj pre apartmány či iné ubytovacie jednotky, ktoré sa nachádzajú v komplexe, kde ich je viac rovnakého typu. Niektoré izby /apartmány so špecifickou polohou (výhľad na more, terasa so záhradkou) môžu byť za príplatok, vtedy je takáto poloha potvrdená a záväzná. Ak ale ubytovací komplex nemá požadovanú polohu za príplatok, napr. keď požadujete určité poschodie, alebo dve izby vedľa seba, izbu s výhľadom na more, apartmán na prízemí, tú istú izbu ako rok predtým a pod., vtedy takúto požiadavku ubytovateľovi ochotne nahlásime, aj ju poznačíme do zmluvy a ubytovacieho poukazu - ale len ako prosbu. Nejedná sa o záväznú požiadavku, ani nie je možné ju na mieste ubytovania vymáhať alebo sa sťažovať na jej nesplnenie.

Z našich skúseností môžeme potvrdiť, že väčšina ubytovateľov sa snaží požiadavkám vyhovieť, ale nie všetky sú splniteľné. Napríklad výhľad na more uprednostia všetci hostia v hoteli, no ak má len 10 z 50 izieb výhľad, nemôžu vyhovieť všetkým. To, aký kľúč hotel zvolí pri konkrétnom delení môže závisieť od termínu, kedy si ktorý klient izbu objednal, od toho, či niektorí z hostí je v hoteli opakovane, počtu osôb v izbách a objednaných termínoch pre jednotlivé izby. Rozhodnutie je ale výsostne na ubytovateľovi. Ten vo výnimočných prípadoch musí aj “online” reagovať na prípadné havárie alebo poruchy, ktoré môžu prideľovanie izieb ovplyvniť.

5, Sú všetky izby (apartmány) v konkrétnom zariadení rovnaké ?

Izby aj apartmány v jednotlivých zariadeniach sú väčšinou rôznych typov. Napríklad v hoteli môžu existovať dvojlôžkové izby, priestrannejšie dvojlôžkové izby s možnosťou pridania ďalšieho lôžka (prístelky), suity, rodinné izby, prepojené izby a podobne. Apartmány môžu byť štúdiá, s jednou spálňou a obývačkou, s dvoma spálňami a iné kombinácie. Takéto typy sa od seba jasne odlišujú a konkrétne rozdiely sú uvedené aj v popise zariadenia na našich stránkach, alebo Vám ich uvedieme v ponuke.

Ale aj izby či apartmány rovnakej kategórie a typu v tom istom zariadení sa môžu líšiť. Rozdiely môžu byť v rozlohe, orientácií, poschodí, rozmiestnení nábytku, farebnom ladení alebo štýle zariadenia či iných prvkoch, ktoré nie sú v popise záväzne určené. Napríklad keď je v popise uvedené, že “niektoré izby majú balkón” a izby s balkónom nie sú určené za príplatok, potom v rovnakej cene môže jeden klient dostať izbu s balkónom a druhý bez balkónu. Keďže môže existovať viacero konkrétnych prevedení izieb a apartmánov aj toho istého typu, je pochopiteľné, že ani zobrazované fotogelérie k ubytovaniu nemôžu obsiahnuť všetky varianty a treba ich brať len ako príklad a ilustráciu.

6, Čo je potrebné vyplniť v zmluve medzi mnou a CK ?

Táto zmluva sa volá oficiálne "Zmluva o obstaraní zájazdu" a je v nej uvedené: kto si pobyt objednáva, kto na pobyt spolucestuje, definovanie pobytu (destinácia, názov ubytovacieho zariadenia, termín pobytu, typ izby, apartmánu), zoznam objednaných služieb (okrem ubytovania aj napr doprava, strava, objednaná klimatizácia, plážový servis, cestovné poistenie a iné), ceny za objednané služby, termíny splatnosti sumy za tieto služby, dátum a miesto kedy bola zmluva uzatvorená a nakoniec náš a Váš podpis.

Na službách, ktoré si objednávate sa spolu dohodneme ešte pred vystavením zmluvy, tiež nám pošlete (alebo nadiktujete) aj zoznam cestujúcich a my Vám spravidla nami podpísanú zmluvu pošleme mailom alebo pri osobnej komunikácii ukážeme, aby ste si ju pred odsúhlasením skontrolovali. Prípadné nezrovnalosti opravíme. Keď je zmluva v poriadku, na jej základe uhradíte určenú sumu a zmluvu na súhlas podpíšete.

7, Ktoré moje osobné údaje sú potrebné k vyplneniu zmluvy ?

Pre správne a funkčné vyplnenie zmluvy medzi klientom a CK je potrebné zadať meno, priezvisko, dátum narodenia, adresu a telefonický (prípadne e-mailový) kontakt objednávateľa t.j. osoby, na ktorú je zmluva vystavená a ktorá ju podpisuje. Pri ostatných cestujúcich (spolucestujúcich) sú potrebné minimálne mená, priezviská, dátumy narodenia. Dátum narodenia nie je nutný v prípade, že nie je uzatvárané cestovné poistenie a v prípade dospelých osôb alebo aj detí pri ubytovaní v apartmánoch. Dátumy narodenia sú potrebné pri deťoch (väčšinou je podľa veku dieťaťa určená cena služieb) a pri všetkých osobách v prípade objednania cestovného poistenia. Rodné čísla ani čísla občianskych preukazov alebo cestovných dokladov nezbierame. Taktiež nemusí byť vyplnená adresa pri všetkých spolucestujúcich ak nie sú poistení. Kompletné uvedenie údajov spolucestujúcich je ale praktické aj z toho dôdodu, že tieto údaje budú neskôr zobrazené na ubytovacom poukaze (voucheri), s ktorým sa na mieste pobytu budete hlásiť a ubytovateľ už môže len odpísať tieto údaje z voucheru na účely nahlasovania osôb pre miestne úrady a nemusíte ich vypĺňať.

8, Sú moje osobné údaje v bezpečí ?

Áno, CK RenyTravel rešpektuje ochranu osobných údajov v zmysle platných zákonov, bližie informácie nájdete aj tu: http://www.renytravel.sk/dovolenka/ochrana-osobnych-udajov/

9, Ako môžem zmluvu podpísať ?

Väčšina zákazníkov už objednáva pobyt cez internet a zmluvu im posielame v elektronickej forme, čiže mailom ako dokument vo formáte PDF. Keď takúto zmluvu chcete poslať naspäť podpísanú, stačí si ju vytlačiť, podpísať a oskenovať alebo odfotiť aj napr. telefónom (čo je praktické, keďže nie každý má skener). Takto podpísanú zmluvu vo forme obrázka alebo súboru nám pošlete naspäť zase e-mailom. Podpísanú zmluvu nám môžete poslať tiež poštou. Ak sa u nás zastavíte osobne, podpíšeme zmluvu priamo u nás v "papierovej" forme. Všetky tieto spôsoby sú správne a takto podpísané zmluvy sú platné.

10, Pošlete mi originál zmluvy poštou ?

Pri objednaní pobytu cez internet väčšinou už zmluvu poštou neposielame, nie je to potrebné. V niektorých prípadoch originál zmluvy pošleme poštou. Je to väčšinou vtedy, keď si objednáte aj komplexné cestovné poistenie, so zmluvou vám vtedy pošleme aj poistnú knižku (informačnú brožúru s podrobným popisom poistenia), aby ste nám poslali naspäť tiež originál podpísanej poistnej zmluvy, keďže niektoré poisťovne to požadujú. Tiež ak nemáte možnosť si zmluvu sami vytlačiť, na požiadanie Vám originál zmluvy pošleme aj poštou. Inak to nie je potrebné a zmluva je platná aj bez toho, aby ste ju od nás dostali fyzicky poštou.

11, Kedy musím za pobyt zaplatiť ?

Rezervácia pobytu sa stáva záväznou až po uhradení sumy za pobyt na náš účet, preto je potrebné zaplatiť za pobyt hneď keď chcete rezerváciu záväzne potvrdiť.

12, Musím zaplatiť hneď celú sumu ?

Plnú sumu za pobyt od Vás požadujeme uhradiť do 30 dní pred začiatkom pobytu či iných služieb. Ak si pobyt objednávate 30 a menej dní pred začiatkom pobytu, pre záväznú rezerváciu je potrebná úhrada celej sumy za pobyt. Ak si objednávate pobyt v dostatočnom predstihu t.j. viac ako 30 dní pred jeho začatím, stačí nám poslať zálohu vo výške 50% z celej sumy. Zvyšok zaplatíte do 30 dní pred nástupom.

13, Čo ak som nestihol(a) uhradiť sumu do termínu splatnosti uvedenom na zmluve ?

Pokiaľ by mala rezervácia prepadnúť tým, že ste sumu neuhradili včas, snažíme sa Vás kontaktovať mailom alebo telefonicky aby sme zistili, či je všetko v poriadku. Mohlo sa stať, že ste na úhradu zabudli alebo ste už platbu zadali, no z inej banky než tej, kde máme účet my a teda prevod trvá dlhšie, ale tiež, že ste si rezerváciu rozmysleli alebo ju chcete zrušiť. Keďže aj my potrebujeme byť krytí voči našim partnerom a dodávateľom, môžeme rezerváciu v prípade jej nezaplatenia zrušiť. Nikdy tak ale nerobíme bez predchádzajúceho kontaktovania Vás.

Pri platbe zálohy treba dať na termín splatnosti tiež pozor - ak totiž platbu nedostaneme včas, môže nezáväzná rezervácia prepadnúť a izba či apartmán bude uvolnená z rezervácie, tým sa stáva voľná pre iného klienta. Aby sa vám takáto situácia nestala nedopatrením, systém vás pred uvoľnením rezervácie ešte upozorní mailom.

14, Čo ak som zaplatil(a) za pobyt po prepadnutí rezervácie a izba už nie je k dispozícii ?

Ak k takejto situácii dôjde, informujeme Vás o tom a po konzultácii s Vami hľadáme iné ubytovacie možnosti, ktoré by ste akceptovali ako alternatívu. Alternatívne možnosti s vami následne konzultujeme a keď sa pre novú rezerváciu rozhodnete, po Vašom potvrdení ju na základe už uhradenej sumy môžeme záväzne rezervovať. Zmluvu, ak bola predtým vystavená na pôvodne vypredané zariadenie, upravíme podľa novej rezervácie. Ak si alternatívu nevyberiete alebo o inú možnosť nebudete mať záujem, platbu Vám bez odkladania vrátime.

15, Ako môžem platiť ?

Za pobyt môžete zaplatiť bankovým prevodom na náš účet (resp. jeden z účtov), ktorého číslo Vám zašleme
- cez internet banking alebo priamo na pobočke "Vašej" banky;
- priamym vkladom na náš účet na ľubovoľnej pobočke "našej" banky;
- osobne v hotovosti u nás v kancelárii
- poštovou poukážku, čo je už veľmi ojedinelý a zdĺhavý spôsob platby.

16, Na základe čoho platím za pobyt ?

Ako podklad k úhrade slúži "Zmluva o obstaraní zájazdu" - tá je zároveň aj účtovným dokladom. Každá zmluva má jedinečné číslo (číslo rezervácie), to pri platbe použite ako variabilný symbol. Ak požadujete aj vystavenie faktúry za pobyt či služby (na firmu alebo aj fyzickú osobu), môžeme ju vystaviť a účtovným dokladom je potom táto faktúra (ako VS môžete použiť aj číslo faktúry).

17, Aké budem mať potvrdenie o platbe ?

Pokiaľ budete platiť u nás v kancelárii osobne v hotovosti, dáme Vám príjmový pokladničný doklad. Ak platíte vkladom na účet, potvrdenie o platbe Vám dajú v banke. Ak platíte prevodom z iného účtu napr. cez internetbanking, potrvdenie o úhrade budete mať vo Vašom výpise z banky.

18, Čo ak som uhradil sumu za pobyt so zlým variabilným symbolom ?

Väčšinou nemáme problém identifikovať platbu aj pri uvedení nesprávneho či žiadneho variabilného symbolu (podľa mena platiteľa alebo uhradenej čiastky). Ak ste si vedomí iného zadania údajov (obzvlášť ak je platiteľom iná osoba alebo ste zadali sumu v inej výške), informujte nás o tom mailom alebo telefonicky.

19, Čo ak som stratil zmluvu ?

Kontaktujte nás a zmluvu Vám opätovne pošleme (mailom alebo poštou).

20, Za pobyt som zaplatil(a), zmluvu podpísal(a), čo ďalej ?

Teraz už len počkať na termín dovolenky. My Vás ešte pred ním budeme kontaktovať zaslaním ubytovacieho poukazu - voucheru, ktorým sa preukážete na mieste pobytu a na základe ktorého Vás ubytujú.

21, Čo mi ešte pred pobytom pošlete?

My tomu pracovne hovoríme "pokyny na cestu", to spravidla obsahuje viacero dokumentov. Dôležitým dokumentom pri ceste je tzv. voucher - ubytovací poukaz. Obsahuje to, čo aj zmluva o zájazde - názov a miesto ubytovania, termín, zoznam objednaných služieb (ubytovanie, strava, iné doobjednávané služby ktoré poskytuje ubytovateľ ako napr. klimatizácia ak nie je v cene automaticky), zoznam cestujúcich. K tomu posielame "pokyny" - to sú všeobecné informácie k pobytu a krajine, kam cestujete. Obsahujú hlavne kontakt na našu asistenčnú službu, prípadne delegáta ak sa jedná o stredisko, kde delegáta máme. Potom sú tam praktické informácie k ubytovaniu, doprave, krajine kam cestujete, kontakty na konzuláty či veľvyslanectvo a pod. Ak ste si u nás objednali aj dopravu (autobusovú, leteckú alebo trajekt), pošleme Vám aj cestovný lístok, letenku alebo lístok na trajekt. V podstate platí, že voucher máte pre ubytovateľa, cestovný lístok pre dopravcu a pokyny sú pre Vás.

22, Ako mi budú doklady na cestu doručené ?

Ubytovací poukaz - voucher, pokyny na cestu a prípadne cestovný lístok či letenku Vám pošleme mailom (ak sme spolu komunikovali týmto spôsobom). Stačí si ich vytlačiť a zobrať so sebou na dovolenku. Aj ubytovací poukaz aj cestovný lístok či letenka sú akceptované v tejto forme, nie je potrebné, aby ste mali poštou zaslaný originálne podpísaný papier. Samozrejme ak nemáte možnosť si tieto dokumenty vytlačiť, pošleme Vám ich na požiadanie poštou. Tiež sa môžeme dohodnúť na osobnom vyzdvihnutí dokumentov u nás v kancelárii.

23, Kedy dostanem doklady na cestu ?

"Pokyny na cestu" (ako nazývame balíček ubytovacieho poukazu a informácií k ubytovaniu) posielame približne 7-14 dní pred nástupom na pobyt. Ak potrebujete doklady skôr, lebo napr. ešte pred touto dovolenkou niekam cestujete alebo si neskôr nebudete mať možnosť dokumenty vytlačiť, informujte nás o tom a dokumenty pošleme aj skôr. Ak máte objednanú aj autobusovú dopravu k pobytu, s posielaním dokumentov čakáme aj na dodanie cestovného lístka dopravcom - čo môže byť niekedy 7-5 dní pred pobytom. Je to v takom prípade, kedy nie je ešte "uzatvorený autobus", čiže dopravca zlaďuje trasu a nástupné miesta, ktorými autobus pôjde, kedy bude na ktorom mieste nakladať klientov, aby ste na cestovnom lístku mali uvedený správny čas odchodu. V prípade, že si objednávate dovolenku menej než 7 dní pred jej začatím, doklady na cestu Vám zašleme čo najskôr po splnení všetkých potrebných formalít (pripísanie sumy za pobyt na náš účet, podpísanie zmluvy atd.).

24, Čo ak niekto z ľudí na zmluve nemôže cestovať ?

V takom prípade je možností riešenia viac. Najjednoduchšie je, ak namiesto toho, kto nemôže cestovať, máte náhradu. V takom prípade len vymeníme cestujúce osoby na zmluve, resp. ubytovacom poukaze. Za takúto zmenu môžeme účtovať symbolický poplatok (konkrétne podľa zmluvných podmienok). V prípade, že sa jedná napr. o dieťa na prístelke v inom veku ako malo cestovať pôvodne a nové dieťa je staršie, môže byť doúčtovaná suma za inú cenovú kategóriu prístelky. Ak sa jedná o apartmán (kde sa platila suma za celý apartmán) a cestovať bude nakoniec menej ako pôvodne nahlásený počet osôb, cena sa nemení. Ak sa mení aj objednávateľ, treba prerobiť zmluvu na nového objednávateľa podľa zmluvných podmienok. Ak nemáte náhradu za toho, kto cestovať nemôže, pobyt alebo služby môžete čiastočne stornovať - v tom prípade sú účtované storno poplatky v závislosti od času aký ostáva do termínu dovolenky podľa zmluvných podmienok.

25, Čím sa preukážem na mieste dovolenky ?

Na recepcii hotela alebo rezidencie či v miestnej agentúre ktorá spravuje apartmány sa preukážete ubytovacím poukazom - voucherom, ktorý od nás dostanete a vytlačíte. Výmenou zaň Vás ubytujú.

26, Čo ak stratím voucher alebo si ho zabudnem zobrať na cestu ?

Kontaktujte nás, resp. našu asistenčnú službu hneď ako to zistíte. Väčšinou v takých prípadoch pošleme alebo odfaxujeme voucher priamo na recepciu ubytovateľa, resp. do miestnej agentúry. Dôležité je, že ste tam nahlásený a väčšinou Vašu rezerváciu na recepcii identifikujú aj podľa Vášho mena - záleží na systéme, aký opoužívajú. Adresu, kam sa máte dostaviť Vám vieme poslať aj ako SMS.

27, Kedy a odkiaľ je odchod autobusu ?

Ak ste si objednali pobyt aj s autobusovou dopravou, čas odchodu autobusu bude upresnený na cestovnom lístku, ktorý od nás dostanete spolu s pokynmi na cestu. Vo všeobecnosti ale platí, že autobusom sa ide v noci a odchod busu zo Slovenska je deň pred začiatkom pobytu - štandardne teda v piatok ak pobyt začína v sobotu. Presný čas je vždy upresnený na cestovnom lístku a aj do rovnakej destinácie sa môže každý týždeň trochu líšiť podľa konkrétneho nástupného miesta a toho, koľko ľudí kde nastupuje a na koľkých miestach ich autobus naberá. Spravidla do stredísk, ktoré sú bližšie ku Slovensku (ako napr. Lido di Jesolo, Lignano či Bibione v Taliansku alebo Umag, Poreč či Rabac v Chorvátsku) je odchod z Bratislavy vo večerných hodinách; pri destináciách, ktoré sú kilometrovo ďalej (ako Kalábria, ostrov Ischia, Gargano alebo Južná Dalmácia) je odchod autobusu v piatok okolo poludnia. Presné nástupné miesto budete mať tiež uvedené na cestovnom lístku.

28, Čo ak autobus mešká ?

V prípade meškania autobusu sa môžete o situácii informovať na telefónnom čísle dopravného dispečingu, ktoré je uvedené na cestovnom lístku. K meškaniu môže dôjsť vplyvom rôznych faktorov, ktoré ani my ani dopravca nemá vždy možnosť ovplyvniť, ako je dopravná situácia, počasie alebo ak sa náhodou vyskytne porucha na vozidle a je vypravené náhradné vozidlo. Aj my a aj dopravca sa vždy snažíme pružne riešiť situáciu, v našom spoločnom záujme je aj hladký priebeh dopravy. Cestujúcim za každých okolností odporúčame nestrácať pozitívnu dovolenkovú náladu, takmer žiaden problém nie je neriešiteľný.

29, Aké cestovné doklady potrebujem ?

Záleží na krajine, kam cestujete. Naša CK zatiaľ ponúka ubytovanie najmä v destináciách, kde už stačí cestovať s občianskym preukazom. Nezabudnite si pred cestou skontrolovať platnosť Vašich cestovných dokladov - najlepšie už pri vybavovaní dovolenky, aby ste mali dostatočnú časovú rezervu pre prípad, že zistíte, že Vám končí ich platnosť. Nezabudnite na cestovné doklady - pasy pre deti - už sa nevykonáva zápis do cestovného pasu rodiča a deti musia mať vlastné cestovné doklady. Za svoje cestovné doklady je zodpovedný každý sám a v prípade, že by bol niekomu zamietnutý vstup do určitej krajiny a nemohol by sa tak dostaviť k ubytovaniu, ubytovanie prepadne a CK ho nebude refundovať.

30, Môžeme si objednať aj počasie? :)

Táto otázka prekvapivo vôbec nie je zriedkavá :) Žiaľ, takúto službu sme zatiaľ nezaviedli a počasie na dovolenku nevieme zabezpečiť. Zatiaľ ani poisťovne u nás nepoisťujú škaredé počasie na dovolenke. Treba sa teda pozitívne naladiť a brať športovo aj prípadné vrtochy počasia. Sú miesta, kde je veľa alternatívnych možností zaujímavého dovolenkového programu aj pri nepriaznivom počasí (wellness, múzeá, zábavné alebo vodné parky s vnútornou časťou, herne, koncerty, výlety, gurmánske a vinárske ochutnávky). Asi všade sa nájde aspoň časť z týchto možností. A kde nie, pribaľte si to (alebo toho), čo Vás poteší alebo zabaví aj pri nepriazni počasia.

31, Kedy sa môžem ubytovať ?

V pokynoch na cestu budete mať presne uvedené časy, kedy je možné sa ubytovať v hoteli či apartmáne. Väčšinou platí, že v hoteloch je ubytovanie možné od cca 14,00 hod, v apartmánoch od cca 16,00 hod. Tieto časy sú dané konkrétnou prevádzkou ubytovacieho zariadenia, tiež tým, že pred Vami môže byť v izbe či apartmáne ubytovaný niekto iný a je tam treba upratať, skontrolovať izbu, prebrať kľúče. V niektorých prípadoch je na požiadanie možné ubytovať sa aj skôr, väčšinou vyjde ubytovateľ v tomto smere v ústrety, nemôžeme to ale vopred garantovať, preto buďte pripravení na obe možnosti.

32, Môžem sa ubytovať skôr ak autobus príde do strediska skoro ráno ?

Prednostné ubytovanie klientov, ktorí do strediska pricestujú v skorých ranných hodinách nie je vždy možné vzhľadom na prevádzku recepcie či agentúry, kde sa dovolenkári hlásia. Autobusová doprava je načasovaná naschvál tak, aby bola doprava počas noci - aj kvôli premávke aj času, keďže autobus má určité predpísané časy na prestávky a podobne. Keď teda pricestujete do strediska skoro ráno, je možné, že recepcia alebo agentúra bude ešte zatvorená. Treba s tým počítať a pripraviť sa aj na túto alternatívu. Väčšinou je v agentúrach možnosť zložiť si batožinu, kým budú kľúče od apartmánu k dispozícii, aby ste sa zatiaľ mohli ísť prejsť po stredisku alebo sa už aj okúpať. Podobne to býva na recepcii hotela, kde môžu mať úschovňu batožiny. Nie je to ale pravidlo a nemôžeme to garantovať, možnosť odložiť si batožinu závisí od konkrétneho ubytovateľa a jeho priestorových a praktických možností.

33, Bude ma v hoteli / stredisku čakať delegát ?

Delegátov máme iba v niektorých strediskách. Už v popise konkrétneho ubytovania, ktoré ste si objednali je v položke "cena zahŕňa"” uvedené aj to, či sú v cene služby delegáta alebo asistenčné služby. V tom je rozdiel, delegát je človek fyzicky prítomný v stredisku - mieste pobytu, zatiaľ čo asistenčné služby môžu byť len telefonické služby nášho partnera v stredisku v zahraničí alebo našej asistenčnej služby, ktorá je v tom čase fyzicky na Slovensku. V oboch prípadoch však platí, že delegát priamo pri ubytovaní nie je, ak to nie je vopred uvedené inak. Delegáti v Taliansku a Chorvátsku majú na starosti klientov po celom stredisku, nie len v konkrétnom hoteli či komplexe. Ak je v stredisku kam cestujete delegát, väčšinou sa pri ubytovaní dozviete potrebné informácie o schôdzke s ním. Buď dostanete obálku s informáciami, alebo je na recepcii či informačnej tabuli uvedený čas stretnutia s delegátom, prípadne dostanete SMS s potrebnými informáciami. Delegát má spravidla naplánované schôdzky s klientami po stredisku v jednotlivých hoteloch alebo určené miesto a čas na stretnutie s klientami z viacerých ubytovaní v blízkosti. Väčšinou sa tieto informačné schôdzky konajú v nedeľu, deň po sobote, kedy pricestuje väčšina klientov. Samozrejme ale budete mať už v "pokynoch na cestu" uvedený aj telefonický kontakt na delegáta, resp. asistenčnú službu a v prípade problémov alebo potreby ešte pri ubytovaní ho môžete hneď kontaktovať a ak to je nevyhnutné (napr. pre dieťa s horúčkou potrebujete zohnať lekára), delegát sa aj fyzicky v čo najkratšom možnom čase dostaví k Vám.

34, CK Reny Travel je poistená proti úpadku ?

Áno, v zmysle platných zákonov je naša CK poistená proti úpadku (krachu) - a každý zájazd, ktorý si u nás objednáte zahŕňa toto poistenie. Niekedy sa môžete stretnúť aj s názvom "poistenie proti insolventnosti", čo je stále to isté poistenie proti úpadku. Aktuálny garančný list, čo je potvrdenie o poistení CK, Vám na požiadanie bez problémov zašleme. Informáciu o poistení cestovky si môžete overiť v konkrétnej poisťovni. Naše aktuálne poistenie pozrite tu: http://www.reny.sk/predaj/union2013.jpg

35, Môžem zájazd stornovať - zrušiť ?

Áno, samozrejme zájazd môžete kedykoľvek pred jeho začatím stornovať aj bez udania dôvodu. V takom prípade Vám budeme účtovať storno poplatok vo výške vypočítanej z ceny objednaných služieb percentuálne podľa zmluvných podmienok. V nich uvádzame aká je výška storno poplatku podľa toho, ako dlho pred pobytom je zájazd stornovaný. Ak je storno poplatok nižší ako suma, ktorú ste nám už uhradili, rozdiel Vám vrátime.

36, Ak musím zrušiť zájazd z vážnych zdravotných dôvodov, vrátite mi peniaze ?

Výška stornopoplatku (poplatku za zrušenie zájazdu) nie je určená dôvodom, pre ktorý je pobyt stornovaný. Hoci nás tiež mrzí, keď pobyt musíte stornovať o to viac ak k tomu máte vážne zdravotné alebo iné vážne rodinné a podobné problémy, väčšinou nemáme možnosť znížiť výšku storno poplatku, ktorý Vám účtujeme. Ten sa odvíja aj od storno poplatku, ktorý nám účtuje ubytovateľ a ktorým sme zmluvne viazaní. Vo výnimočných prípadoch sa nám podarí vybaviť zníženie tohto poplatku, ale to treba brať skôr ako bonus v takom prípade, než sa na to spoliehať.

Samozrejme rozdiel medzi poplatkom za zrušenie zájazdu a Vami uhradenou sumou za pobyt Vám vrátime bez odkladu. Ak ste sa poistili proti stornu zájazdu, komplexné cestovné poistenie už poistenie storna zájazdu zahŕňa. Potom Vám stornopoplatok resp. jeho časť podľa poistných podmienok, preplatí "vaša" poisťovňa. Aby Vám ho preplatili, je potrebné doložiť im zmluvu o obstaraní zájazdu, storno protokol (to je potvrdenie o storne s vyčíslením storno poplatku, ktoré Vám vystavíme), potvrdenie od lekára a iné doklady či potvrdenia podľa typu poistnej udalosti. Väčšinou je to trochu “papierovo” náročné, treba sa informovať priamo v konkrétnej poisťovni čo treba doložiť, aby ste splnili podmienky poisťovne na preplatenie storno poplatku.

Treba to chápať - poisťovne sa snažia vyhnúť špekuláciám. Odporúčame si pri objednávaní poistenia (komplexného alebo len poistenia storna) dobre pozrieť poistné podmienky poisťovne a poistné udalosti, ktoré akceptuje na preplatenie poplatku.

Komplexné cestovné poistenie môžete uzavrieť priamo pri kúpe zájazdu v našej CK, my zastupujeme najlepšie poisťovne v tomto poistení na trhu.



 
 
   
Chorvátsko
stránky o Chorvátsku, mapa, linky
doprava, letenky, dovolenka, ck
blog, zájazdy, počasie, lyžovanie
 
  Cestovná kancelária
sídlo cestovnej kancelárie
špecialista na Jadran a lyžovačky
Taliansko, Chorvátsko, Rakúsko
 
   
 
 

Partneri: Dovolenka | Taliansko | Lyžovanie Alpy | Zdravie
© 2009-2022 CK Reny Travel - chorvátsko-reny.sk