|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MAPA CHORVÁTSKO:
• Mapa dovolenka • Mapa počasie • Mapa župy • Pazin • Rijeka • Gospič • Zadar • Šibenik • Split • Dubrovnik • Karlovac • Sisak • Záhreb • Krapina • Varaždin • Čakovec • Križevci • Bjelovar • Virovitica • Osijek • Požega • Slavonski Brod • Vukovar • Auto-mapa • Pomocník |
Navigácia: Chorvátsko > Mapa > Župy > Čakovec | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cestovný ruch Medimurská župa / ČakovecČakovec je hlavným mestom najsevernejšej chorvátskej Međimurskej župy a jeho hlavným administratívnym, hospodárskym a kultúrnym centrom. História Čakovca začína v prvom storočí nášho letopočtu kedy Muro Dravan povolal Rimanov. V 14. storočí boli vybudované mnohé paláce, skvosty mesta. Výraznejšieho hospodárskeho a kultúrneho vzostupu Čakovec zaznamenáva v roku 1546 keď nastupuje vláda rodiny Zrínskych. Ekonomický rozkvet v Čakovci nastal v polovici 19. storočia, čiastočne v dôsledku všeobecného vývoja kapitalistickej ekonomiky v Európe, ale aj vzhľadom k tomu, že v roku 1860 Čakovec dostal železnicu, ako prvý v Chorvátsku. Veľký význam pre Čakovec bolo vyhlásenie za slobodné kráľovské mesto roku 1848. čím získalo rovnaké práva ako ostatné maďarské mestá. Mestá a obce, turistické združenia, dovolenkové destinácie
Mestá (3): Čakovec, Mursko Središće, Prelog Plán rozvoja cestovného ruchu MedimurjaMedzimurje si postupne vybudovalo pozíciu atraktívneho turistického cieľa s rôznymi turistickými zážitkami, od exkurzií motivovaných gastronómiou a vínom až po komplexné produkty aktívnej dovolenky a zdravia. Za účelom ďalšieho zlepšenia doteraz získanej pozície na trhu začalo Medzimursko vypracúvať strategický plán rozvoja pre cestovný ruch Medzimurskej župy na obdobie rokov 2014 až 2020. Práce na tomto pláne sa realizovali v rámci projektu EÚ Spoločné plánovanie dlhodobého rozvoja s partnermi Turistické združenie v Medzimurskej župe (TZMŽ) a Inštitútu pre cestovný ruch zo Záhrebu na základe verejnej súťaže. Plán rozvoja cestovného ruchu má prispieť k budovaniu rozpoznateľnej identity a dodatočnej atraktivity Medjimurja ako cieľu výletov, krátkych dovoleniek a pracovne motivovaných ciest a pobytov. V tomto zmysle dokument v nadväznosti na „logiku lievika“ rozpracúva stratégie segmentácie, budovania značky, produktového portfólia a propagácie a tiež poskytuje návrh plánu implementácie projektov a aktivít. Strategický plán cestovného ruchu v marketingu sa uskutočnil za pomoci širokej škály zainteresovaných strán, ktorých zapojenie do plánovania projektu hovorí v prospech jeho úspešnej implementácie do praxe v nasledujúcom období do roku 2020. SWOT analýza
Strategické výhody, na ktorých má župa založiť svoju trhovú pozíciu:
Vízia cestovného ruchu do roku 2020 - Medjimurje sa rozvíja na princípoch udržateľnosti a je uznávaným a veľmi žiadaným cieľom dovoleniek s dynamickým a zdravým životným štýlom. Vhodné pre aktívneho a zvedavého návštevníka, ktorého láka množstvo zážitkov vo wellnesse a športe, vzdelávaní a zábave, jedle a víne, zachovanom kultúrnom a prírodnom dedičstve. Udržateľnosť - Medimurje ako turistická destinácia napĺňa ciele zachovaného životného prostredia, sociálnej zodpovednosti a ekonomického rastu: rozvoj na princípoch udržateľnosti. Medimurje je uznávaným a veľmi žiadaným cieľom pre dynamickú a zdravú dovolenku, ktorá aktívnym a zvedavým návštevníkom ponúka zážitky z wellness a športu, poznávania a zábavy, vynikajúcich jedál a vína, bohatej kultúry a zachovanej prírody. Cieľové geografické trhy predstavujú mestá a regióny v krajinách nachádzajúcich sa v okruhu do 500 km. Mapa Medzimurska prezrádza, že sú to krajiny: Chorvátsko, Rakúsko, Slovensko, Nemecko, Slovinsko, Taliansko, Maďarsko a tranzit do ďalšícj krajín Európy. Medzi hlavné cieľové spotrebiteľské segmenty patrí niekoľko skupín zaujímavých návštevníkov harmonizovaných s potenciálom zdrojov v Medzimursku: športová rekreácia pre kluby a jednotlivcov, motivovaní wellness a zdravím, kultúra, gastronómia, obchodné vzťahy, športové prípravy cyklistika, gymnastika, lukostreľba, volejbal, bedminton, futbal. Turistická značka - na základe skutočných atribútov miesta, odlíšenia Medjimurja od životného prostredia a významu pre moderných turistov, je stratégia značky založená na nasledujúcich konceptoch značky: Oáza medzi Murou a Drávou - koncept vychádza z historického názvu Medjimurje. Oáza je spojená s Medžimurím ako s mimoriadne upraveným, zachovaným, krásnym a zvláštnym priestorom. Zdravý život v pohybe - súvisí s podnikaním obyvateľov Medjimurska, turistickými dominantami, ako sú šport, rekreácia a wellness, miestnou produkciou zdravých jedál ale aj vodou, filozofiou R. Steinera, labyrintami atď. Produkty cestovného ruchu - portfólio produktov cestovného ruchu v Medzimurskej župe zahŕňa: dovolenkové produkty: športový a rekreačný cestovný ruch, zdravotný cestovný ruch, eno-gastro a kultúrny cestovný ruch; produkty obchodného cestovného ruchu - obchodná turistika a športové prípravy; špeciálne výrobky - tranzitná turistika. Prírodné bohatstvo
Mestský turizmus
Tradície
Kultúrne ustanovizne
Športové a rekreačné objekty
Turistika, cyklotrasy
Vínna cestaTraduje sa, že prvé vinice v miernych kopcov Međimurja vysadili Rimania. Dnes sa v malebnej krajine prerušovanej viac ako tisíckou hektárov viníc vinie kvalitná asfaltová cesta spájajúca tridsať vinných pivníc a degustačných miest. Môžete ochutnať vynikajúce biele vína, napríklad Sauvignon, Furmint, Chardonnay, Rizling rýnsky, Rizling vlašský, Rulandské šedé a biele, Tramín červený, Silvánske zelené, Muškát žltý ... a červené víno Pinot Noir, Cabernet Sauvignon atd. Ochutnávka prebieha v krásne vyzdobených degustačných miestnostiach, kde môžete popri víne vyskúšať tradičné domáce údeniny. Individuálne navštevy pivníc a ochutnávky je potrebné ohlásiť telefonicky aspoň niekoľko hodín pred príchodom. Vínna cesta sa dá absolvovať individuálne, autom, na bicykli alebo pešo, alebo najlepšie v skupinách. Všetky prístupové cesty a zariadenia sú označené turistickými značkami. Akostné víno z miestnej ponuky 2007 bolo vyhlásené najlepším originálnym turistickým produktom chorvátskej pevniny. CykloturistikaMedjimurje je ideálny kraj pre rekreačnú cyklistiku. Cyklistické trasy sú rozdelené a označené do dvoch základných kategórií: rekreačné a horské. Rekreačné trasy vedú po spevnených alebo štrkových cestách, kde je prevádzka minimálna. Krásna krajina a rôzne kultúrne a historické pamiatky, reštaurácie, víno?domy, penzióny, míniete popri ceste. Úseky na rekreačných trasách sú väčšinou mierne a dosiahnuteľné pre všetky generácie. Horské (off-road) trasy sú pre tých, ktorí majú radi adrenalín. Prechádzajú lesmi a lúkami, kde na niektorých úsekoch nie je vyšliapanej cesty. V niektorých miestach trať pretína koryto rieky a podklad je väčšinou hlina a štrk. Svahy sú náročné, ale nie extrémne. Trasy sú označené charakteristickou modrou farbou. Celá trasa pozdĺž rieky Mura a Drava možno rozdeliť na kratšie aj dlhšie úseky. Niektorí dávajú prednosť poznávaniu miestnych pamiatok, iní chcú tráviť viac času v krásnej prírode pri rieke. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||