Chorvátsko  
   chorvátsko    |    dovolenka    |    mapa    |    doprava    |    zájazdy    |    lyžovanie      travel      reny   
 
 

Linky popularita

 
TRAVEL
Cestovanie
Destinácia
Počasie
Blog
Linky
    • Link building
    • Výmena odkazov
    • Recipročné linky
    • Jednosmerné linky
    • PR články
    • Linky popularita
    • Partnerské linky
    • Ako nerobiť linky
    • Pridaj linku
    • Prečo optimalizovať
    • Turistické linky
    • Lyžovanie linky
    • Chorvátske župy
    • Seo-expert
    • Naše výsledky
    • Staré dobré weby
Lastminute
Obrázky
Winnetou

Navigácia: Chorvátsko > Travel > Linky > Linky popularita  
 
Link popularita Pri hodnotení kvality stránky vyhľadávačom sa stretávame s pojmom Link popularity (tzv. popularita z liniek). Je to údaj, ktorý určuje počet liniek, registrovaných jednotlivými vy­hľa­dá­vač­mi, smerujúcich na váš web. Počet kvalitných liniek čiastočne ovplyvňuje hodnotenie stránky daným vyhľadávačom. Popularita odkazu je mierou množstva a kvality spätných odkazov smerujúcich na webovú stránku alebo webovú lokalitu. Používa sa v SEO ako relatívna metrika na porovnanie silných stránok portfólia spätných odkazov webstránok. Meranie linky popularita berie v úvahu kvantitu spätných odkazov aj kvalitu týchto odkazov.

Internet funguje tak, že pri surfovaní sa návštevník nejakej stránky pomocou outbound-liniek (hypertextových odkazov) preklikáva na ďalšie weby. Čím viacej liniek sa nachádza na webe na určitú konkrétnu stránku, tým je pravdepodobnosť že sa na ňu surfer dostane vyššia. Táto pravdepodobnosť je jedným z rozhodujúcich faktorov pre vyhľadávače ako Google, ktoré takejto stránke dávajú prioritu pred podobnou stránkou, na ktorú je odkazov menej. Tvorcovia stránok (webmasteri) sami vytvárajú toto smerovanie surfera na pokračujúce stránky tým, že na svojich stránkach vytvárajú odkazy na ďalšie zaujímavé (cudzie) stránky, čím naznačujú že na tamtých sa nachádza pokračovanie informácií, ktoré oni sami publikujú na svojich stránkach. Súhrn týchto liniek vyjadruje číselnú hodnotu, ktorá sa označuje ako Link popularity a veľmi pomáha vyhľadávačom objavovať iné dôležité (hodnotné) stránky na internete.

Webmasteri si začali linky vymieňať

Webmasteri teda sami určujú, kde pokračuje užitočný obsah a pomáhajú určovať vyhľadávačom ktoré stránky sú dôležité. V praxi to znamená, že čím viacej liniek z iných webov odkazuje na vašu stránku, tým je tá vaša stránka zaujímavejšia a dôležitejšia, preto ju gúgl zaradí v zozname vyhľadávaných stránok na vyššiu pozíciu. Vyššia pozícia znamená väčšia pravdepodobnosť návštevnosti z vyhľadávačov. Viacej návštevníkov = viacej objednávok, viac zisku, viac spokojnosti majiteľa stránky, viac túžby dostať sa ešte vyššie. Kde je túžba, tam je problém. Kde je problém, prihádzajú odborníci (experti) s ponukami na riešenie.

Nesprávnym pochopením princípu link popularity sa medzi webmastermi vytvorila nová forma spolupráce - ty daj linku na moju stránku, ja dám linku na tvoju a začali si linky vymieňať. Ich partnerské linky sú založené na princípe, že obaja menia rovnocennú hodnotu, hovorí sa im aj recipročné linky. Treba si ale uvedomiť, že nie je linka ako linka. Tí čo si to uvedomujú začali postupne odrbávať tých, ktorí tomu celkom nerozumejú. O kvalite liniek-> recipročné linky. Ak tejto téme nie celkom rozumiete, ľahko naletíte najakému "link developerovi", ktorý profituje práve na nevedomosti laikov. Na hlúposti druhých sa vôbec dobre zarába.

Nová forma spolupráce medzi webmastermi, keď si začali vymieňať linky, však priniesla vyhľadávačom nové problémy. Zrazu už nevidia internet iba cez čisté a prirodzené linkovanie. Dôležitosť prirodzeného linkovania webmasterov na pokračujúci cudzí obsah sa snaží čosi zneužiť. Vznikajú stránky s vysokým počtom cudzích liniek "vykšeftovaných" za výmenu. Toto našťastie nebol príliš ťažký oriešok pre vyhľadávače. Objavili veľmi jednoduchý spôsob, ako odhaliť vymieňačov. Linky sa nachádzajú na oboch weboch. Pat linkuje na Mata a Mat linkuje na Pata. Jedna i druhá linka sa prestane brať do úvahy, nezapočíta sa do link popularity a je vyriešené.

Nakoniec pochopíte, že vymieňanie liniek je strata času

Pat a Mat zistili, že za túto výmenu nezískali u vyhľadávačov (aspoň u toho najvýznamnejšieho) žiadne body a pochopili, že vymieňanie liniek je strata času. Pochopili, že sa počítajú iba jednosmerné linky a začali vy­mýš­ľať rôzne techniky, ako sa dopracovať k získaniu jednosmerných liniek smerujúcich na ich web. Skúste sami pou­va­žo­vať a určite aj vás začnú napadať riešenia, ako to dosiahnuť. Spíšte si tieto nápady na papier a keď ho zaplníte, vynásobte to desiatimi, toľko jesto fínt na získanie jednosmernej linky a o všetkých už ajťáci z Gúglu vedia. Žiaľ, ani jeden z týchto spôsobov nevyhovuje prvotnej podmienke - prirodzené linkovanie od cudzieho webmastera, preto všetky takéto linky sú v karanténe, alebo v spamovom koši.

Niektoré vyhľadávače publikujú princípy, ako správne postupovať pri tvorbe webu, aby sa webmasteri pri SEO nedostávali do konfliktu s vyhľadávačom. nástroje a pravidlá pre webmasterov. Ich dodržiavanie by malo byť prirodzenou vlastnosťou každého chápajúceho webotvorcu. Všetci totiž o sebe majú vysoké mienenie, takže by mali mať prirodzenú úctu a pochopenie pre najvyššie autority. Ak sa snažíte uspieť vo vyhľadávačoch, musíte hrať podľa ich pravidiel. Až vo vysokej hre môžu oni prehodnotiť vaše metódy a praktiky a prispôsobiť svoje prístupy k vašim stránkam. Dovtedy sa riaďte zásadami a vyhýbajte sa podvodným praktikám s odkazmi. Ko­chaj­te sa iba v sledovaní vlastnej LINK POPULARITY, bez toho aby ste ju manipulovali.

Nech je linky popularita výzvou pre vašu prácu

Makaj na svojom webe ako lodný šroub a pravidelne sa dívaj, či a ako sa hýbe tvoja linky popularita, no nepožiadaj blížneho webmastera o linku.

To je prikázanie vyhľadávača, je na vás či sa mu prispôsobíte, alebo vzopriete. Ak vám niektorý seo-expert ponúkne, že bude pre vás zbierať linky na internete, buďte veľmi opatrní. Je to tak náročná činnosť, kvalitne robený linkbuilding, že ho pravdepodobne zjednoduší, urýchli a odflákne, aby vám vyhovovala cena a jemu vynaložená energia. Robiť tu kompromisy môže spôsobiť fatálne škody a rozbitie vzťahu s vyhľadávačom. Odfláknutý linkbuilding je samozrejme ľahko odhaliteľný. Nie že by ten poctivo robený nebol odhaliteľný tiež, len je zatiaľ tolerovaný. Časovaná bomba. Ja to volám nákaza, ide len o to, s akou dĺžkou inkubačnej lehoty.

Našich klientov varujeme pred neodbornými praktikami a radíme im naštudovať si najprv problematiku tak, ako o nej publikujú vyhľadávače až následne zvážiť, čo im to vlastne ponúka seo-expert. Ak už mu neviete odolať, pokúste sa ho zmluvne zaviazať k zodpovednosti za prípadné škody, ktoré môže spôsobiť neodborne vedeným "optimalizovaním". Potrebujete s tým poradiť? Stačí nás kontaktovať, pošleme vám výcuc z vlastnej zmluvy, kde garantujeme našim klientom zodpovednosť za zásahy vykonané na jeho webe. Dôležité je definovať "dobu neurčitú".

Najväčší vyhľadávač sa snaží o poskytovanie najhodnotnejšieho obsahu svojim zákazníkom. Nemôže si preto dovoliť, aby sa mu tam prepašoval sajrajt. Stálo by ho to stratu vlastného postavenia, preto vynakladá potrebné úsilie, aby odhalil podvodníkov. Keď objaví nekalé praktiky na vašom webe a v jeho okolí, on potom neudelí penalizáciu seo-expertovi, ktoý na vašej stránke páchal hókusy-pókusy, ale vášmu webu ;-) Vy ho potom môžte samozrejme dodatočne vyhľadávačovi "prásknuť", nech si tiež užije svojho pobytu v nemilosti vyhľadávačov. Neostane vám nič iné, ako za ním poupratovať, to býva náročné. Práve na takom upratovaní makám, takže až bude upratané, dám vedieť čo to stálo. Príbeh o jednom malom babrákovi je na stránke seo-expert.

Predstavte si, že ste objavili super spôsob, ako získate linku od cudzieho webu. Pošlete im tam balíček svojich produktov, napríklad tričiek venovaný do rúk webmasterovi. Bude tam tričko s Aragornom z Pána Prsteňov pre neho, tričko s krásnym žltým okom z filmu Avatar pre jeho manželku a pre dieťa tričko s in-témou týchto dní s preškrtnutou injekčnou striekačkou s heslom "otec nedovoľ mi ublížiť" s logom ligy proti povinnému očkovaniu detí. V balíčku samozrejme nechýba priložený list s jemným naznačením adresy vášho webu a že máte radi, keď sa niekto vyzná vo svete linkovania. Takýto chalan vám tú linku určite dá. A verte tomu, že G to objaví, hehehe. Ešte vás baví vymýšľať linkovacie nekalé praktiky na ovplyvňovanie okolitého sveta? Tak tu je jedna zaručená -


 
   
Linky Chorvátsko
recipročná výmena odkazov
linkbuilding partnerská výmena
jednosmerné linky pridaj
 
     
 
 

© 2009-2024 CK Reny Travel - chorvátsko-reny.sk